Data Analyst
2019-03-11
Bocsánat, elnézést, sajnálom! – Ideje leszoknod, ha te is ezt szajkózod!
2019-03-26

A toborzás legújabb platformja; Snapchat

Igen, Snapchat, mert ez a platform többé már nem csak a gyerekeké! Már öt éve, hogy létezik ez az applikáció, ami a tinédzserek körében akár le is áldozhat, de a felnőttek körében egyre népszerűbbé válik.

Az app lényege

Kutatások szerint a felhasználók 45 százaléka 18-24, 26 százaléka 25-34 év közötti, a többiek pedig már mind 35 év felettiek. Bár kevesebb emberhez jutnak el a Snapchat üzenetek, mint akár egy FB kampány által, ugyanakkor 75 százalékban sikerrel landolnak. A legnagyobb előnyeként tartják számon, hogy személyre szabható, jól pozicionálható, gyors és olcsó felület, ráadásul folyamatosan bővül a felhasználók köre. Tökéletesen személyre szabható, jól pozicionálható, gyors és olcsó felület, ami folyamatosan új felhasználókkal bővül. Az app egyik legfontosabb eleme és tulajdonsága az, hogy megtekintés után automatikusan törlődnek az üzenetek. Az átküldött képeket csak bizonyos ideig lehet látni, ez pedig elég újszerűen hatott a piacon ahhoz, hogy az Egyesült Államokban viharos gyorsasággal kezdjen el terjedni az alkalmazás. Minden második készüléken ott volt és van a Snapchat, amivel ma már csoportoknak és személyeknek is lehet üzenni, és nemcsak fotókat vagy videókat lehet küldeni, de szövegeket és rajzokat is. Ahogyan a toborzási marketing egyre inkább távolodik a hagyományos csatornáktól, úgy egyre inkább az alternatív eszközök kerülnek a fókuszba, de legalábbis gazdagítják az eszköztárat. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy bármilyen izgalmasak is ezek a lehetőségek, vannak buktatóik, tényezők, amiket, ha figyelmen kívül hagyunk, akkor sikertelen lesz a kampány.

Vedd figyelembe a platform sajátosságait!

Kezdjük az alapokkal: ahhoz, hogy hatékonyan toborozhassunk a weben, először el kell felejtenünk mindent, amiről úgy gondoltuk, hogy tudunk a közösségi médiával kapcsolatban. A Snapchat egy teljesen más platform, sajátos közösséggel, egyedi nyelvezettel és miliővel rendelkezik, szóval nem húzhatod rá azt, amit megtanultál az Insta vagy a FB kezelése során. Itt nincsenek címkék, lájkok és hashtagek. Bár megszokhattad, hogy ezeket alkalmazod és variálod, ahhoz, hogy javíts az eredményeken, de itt ezek kiesnek, hiszen a tartalom egész egyszerűen eltűnik egy meghatározott idő elteltével. Itt nem működik majd, ha látványos a stratégiád, amire persze szükség van, de nem szabad, hogy leríjon az üzeneteidről. Itt jön képbe az, amikor valóban őszinte, hiteles és spontán az, amit közölni szeretnél. Kicsit ahhoz lehet ezt hasonlítani, mint amikor egy buliba mész és szeretnél nagyon laza, cool megjelenést, de ehhez órákat kell azzal töltened előtte, hogy ezt a hányaveti, magabiztos stílust megteremtsd.

Nincsenek bombabiztos konzerv cuccok

Megszoktad, hogy vannak olyan videók, képek és szövegek, amiket bármikor dobsz be, mindig jól futnak? Na, itt ez a koncepció nem létezik. Azaz Snapchat-en nemcsak olyan tartalmat kell létrehoznia, amik hitelesnek és spontánnak tűnnek, de mindezt következetesen és folyamatosan nyomni kell.

Ok, de hol vannak a követők?

Ez a platform nem rendelkezik keresési és megosztási funkcióval így, ezt a problémát át kell hidalnod, különben nem lesznek követőid, azaz elvész az üzenet. Erre a megoldás, hogy, hirdesd a Snapchat csatornádat más platformokon.

Miért éri meg mindez?

  • Közel 190 millió aktív felhasználó havonta
  • A felhasználóbázis 85 százalékát a 18-34 év közötti korosztály teszi ki
  • Közöttük pedig ott vannak ők, akik a cégedet sikerre vihetik

 Ha szeretnéd velünk megtalálni ezeket a srácokat, akkor katt ide!